I Service Centeret i Hjørring summer der altid af liv. Her er Helene ansat som sagsbehandler, hvor hun primært sidder med booking af forplejning og indkvartering på forsvarets mange faciliteter.

 

Service Centeret er delt op i tre sektioner og i Front Office, hvor Helene sidder, går meget af arbejdsdagen med at snakke i telefon og yde kundeservice over for sine kolleger:

 

”Det kan være, at en kollega ringer og har behov for et sted i Jylland, hvor der er plads til at afholde kursus eller seminar. Jeg sidder med overblikket over alle kasernerne i det fælles bookingsystem og kan hjælpe med at strikke den rigtige pakkeløsning sammen, så der bliver booket alt fra overnatning til forplejning og mødelokaler.”

 

Det kan godt være lidt af et puslespil at få det hele til at gå op i en højere enhed, men det er netop det, som Helene elsker ved jobbet:

 

”Jeg kan godt lide at hjælpe mine kolleger med at finde den rigtige løsning for dem. Mange vælger gerne samme sted igen og igen, men her kan jeg råde og guide dem til at prøve noget nyt og finde frem til deres reelle behov,” fortæller Helene.

 

Ærefrygt blev gjort til skamme

Spænding, nysgerrighed, og en lille smule ærefrygt over at træde ind på en militær arbejdsplads. Inden Helene startede i Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelsen kendte hun ikke så meget til forsvaret. Hun kommer fra hotelbranchen, hvor hun i 16 år arbejdede som receptionist, inden hun valgte at skifte spor:

 

”I starten følte jeg, at jeg skulle ranke ryggen lidt ekstra. Og selvfølgelig er der nogle ting, der er anderledes, fx er der nye arbejdsgang og mere sikkerhed forbundet med jobbet. Men i bund og grund er det bare en hel almindelig arbejdsplads, hvor vi sparrer med hinanden om opgaverne og mødes til en uformel snak ved kaffemaskinen.”

 

I forbindelse med jobskiftede rykkede Helene teltpælene op og rykke fra Fyn til Nordjylland – væk fra de vante omgivelser. Derfor har det sociale netværk på arbejdspladsen spillet en vigtig rolle i forhold til, at hun hurtigt er faldet godt til i den nye landsdel:

 

”Ejendomsstyrelsen er en arbejdsplads, hvor der bliver gået meget op i netværk og et stærkt samspil på tværs af afdelingerne. Det er tydeligt at mærke, at det gennemsyrer organisationen,” siger Helene og tilføjer:

 

”Folk vil gerne hinanden og ser hinanden som ligeværdige kolleger. Der er en respekt over for hinanden og tonen er meget uformel,” siger hun.

Helene, sagsbehandler i Ejendomsstyrelsen

Helene, Ejendomsstyrelsen

  • Jobtitel

    Sagsbehandler
  • Afdeling

    Service Center, Front Office