Nyheder
Støjvarsling
Publikationer
I dag lanceres Ejendomsstyrelsens egen whistleblowerordning
På baggrgrund af en ny lov om beskyttelse af whistleblowere på private og offentlige arbejdspladser, iværksættes en ny whistleblowerordning i Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse. Loven betyder, at hver styrelse skal have sin egen whistleblowerordning. Ordningen erstatter den koncernfælles whistleblowerordning, Forsvarministeriet har haft siden 2019.
Ejendomsstyrelsens whistleblowerordning er forankret i Ledelsessekretariatet med støtte fra Jura- og Indkøbsafdelingen.
Hvem kan benytte ordningen?
Du kan benytte whistleblowerordningen, hvis du er eller har været ansat i Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, eller hvis du har været i betragtning til en stilling i Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, hvis indberetningen vedrører oplysninger, der er erhvervet i forbindelse med ansættelsesprocessen eller andre førkontraktretlige forhandlinger. Dertil kan whistleblowerordningen benyttes af:
Whistleblowerordningen stilles også til rådighed for borgere og pårørende.
Hvilke forhold er omfattet af whistleblowerordningen?
Du kan henvende dig til whistleblowerordningen med følgende:
Mulighed for anonymitet
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses whistleblowerordning giver mulighed for anonymt at indsende oplysninger om kritisable forhold til en betroet whistleblower-enhed, som kan undersøge forholdene nærmere. Via Statens Whistleblowersystem (SWS) kan du have en opfølgende dialog med whistleblowerenheden. Denne dialog er ligeledes anonym.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses whistleblowerenhed er forankret i Ledelsessekretariatet, og kun de betroede sagsbehandlere fra whistleblowerenheden kan tilgå din indberetning.
Læs mere om Ejendomsstyrelsens Whistleblowerordning